Plan treningowy – szybkość i wytrzymałość

Podziel się

Po ostatnim wpisie podsumowującym poprzednie 6 tygodni treningu zrobiłam sobie wakacyjną przerwę w pisaniu i troszkę też w bieganiu. Jeden tydzień poświęciłam na wypróbowanie nowego planu na kolejne 6 tygodni. I była to słuszna decyzja, bo jak zwykle, to co wymyśliłam na początku było nieco zbyt ambitne i w niewygodnej kolejności – trening na papierze vs rzeczywistość – 0:1.

Potem był tydzień wakacyjnych wojaży i odpoczynek od biegania. Ale nie odpoczynek od ruchu i sportu. Czyli 100 km na rowerze po polskich górach i drogach, a pomiędzy wypadami rowerowymi wypady piesze. No i dużo niezapomnianych wspomnień i przeżyć:). Wróciłam wypoczęta, więc pora wrócić do biegania. Sama jestem ciekawa, jak tygodniowa przerwa w bieganiu wpłynie na moją ogólną kondycję…

A poniżej mój nowy plan. Zaznaczam, że jest to wynik własnych przemyśleń i informacji zebranych z różnych ogólnodostęnych materiałów na temat biegania (niestety szukałam pomysłów jeszcze przed założeniem bloga i nie zapisywałam wszystkich źródeł inspiracji). Mam nadzieję, że komuś się przyda, chociażby jako inspiracja właśnie. Jako początkująca biegaczka z góry dziękuję za komentarze, porady, pomysły bardziej zaawansowanych i doświadczonych:)

Podstawą nowego planu jest budowanie siły, szybkości (tu mam nadzieję przyda się bieg progresywny w wersji zaproponowanej przez Grega McMillana  http://www.mcmillanrunning.com/articlePages/article/6 oraz serie krótkich podbiegów) i wytrzymałości biegowej. Cel: 10 km w 50 minut. Trzymajcie kciuki! :)

No a ja idę biegać!

Trening 6 tygodniowy - szybkość i wytrzymałość

 

Podziel się

2 thoughts on “Plan treningowy – szybkość i wytrzymałość

  1. Ciekawie wygląda ten twój plan treningowy :) Jak sobie radzisz z jego realizacją? pewnie go już zakończyłaś? Zaciekawiły mnie dni z zapiskiem np 40 + 5x10s max. Co to dokładnie oznacza i jak to robisz?

    • zabiegana says:

      Beata, dzięki :) mój plan treningowy obecnie niestety został wstrzymany przez natłok pracy i przeziębienie :/, zbieram siły, żeby do niego wrócić :). 40+5x10s max oznacza, że biegam 40 min spokojnym tempem, a potem robię 10 sekundowe odcinki najszybciej jak mogę. Twój komentarz mnie zainspirował, idę jutro biegac ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *